Jak (nie)rozstawać się z pracownikami?
Wraz z Izą Marciniak – Machut z Taka Sytuacja w HR dzielimy się naszymi doświadczeniami związanymi ze zwalnianiem pracowników.
Jak (nie) rozstawać się z pracownikiem?
Proces zwalniania jest najtrudniejszym ze wszystkich etapów procesu zarządzania. Powinien być traktowany jak ostateczność. Ale gdy już wiemy, że dalsza współpraca żadnej ze stron nie przynosi korzyści tylko straty warto podjąć tę decyzję i zabrać się do przygotowania wypowiedzenia umowy.
Trudna sztuka rozstawania się z klasą
Trzeba się nieźle nagłowić, żeby zrobić to uczciwie, minimalizując straty zarówno po stronie pracodawcy, jak i pracownika.
W podcascie usłyszysz o wielu sprawach związanych zarówno z twardym, jaki i miękkim HR, które trzeba wziąć pod uwagę w procesie (nie)rozstawania się z pracownikiem.
Kwestie istotne gdy rozstajesz się z pracownikiem
Kto i jak powinien przekazać informację o zwolenieniu?
Kiedy można zaskoczyć pracownika rozwiązaniem umowy?
Jakie przyczyny uzasadniają wypowiedzenie umowy?
Czy można zwolnić kogoś kto „robi wynik”, ale psuje atmosferę w zespole?
Co zrobić gdy pracownik się rozpłacze lub zacznie nas oskarżać, gdy wręczamy mu wypowiedzenie?
Czy powinniśmy się bać, że pracownik pójdzie do sądu?
Na te i wiele innych pytań znajdziesz odpowiedź słuchając naszej rozmowy 🙂
*/*
Interesujesz się zarządzaniem? Chcesz stawać się coraz lepszym menedżerem dla Twojego zespołu? Zapraszam do lektury: Skutecznego Menedżera!
Stawiasz na swój rozwój i nie boisz się trudnych pytań do samego siebie – zapraszam różnież do lektury mojego nowego poradnika „Psychologiczny GPS. Jak zadbać o siebie, stawiać zdrowe granice i tworzyć budujące relacje”.
Uważasz, że ten wpis jest wartościowy? Skomentuj lub napisz mi w mailu! 🙂 Chciałbyś dostawać informację o podobnych bezpośrednio na Twoją skrzynkę? Zapisz się na newsletter, dołącz do mnie na fb, Linkedin lub do grupy fb praca z sensem 🙂
To bardzo ważne, aby pokazać, że ceni się daną osobę za jej pracę i wysiłek, nawet kiedy zmuszeni jesteśmy ją zwolnić. Najważniejszy jest szacunek, zdolność do wyjaśnienia wszelkich spornych kwestii oraz szczera rozmowa.
Bardzo ważny komentarz – dziękuję!
Czasami niestety pracownicy zasługują na zwolnienie. Wiem jak to brzmi, ale nie każdy jest zwalniany bo firma tnie etaty a pracownik był sumienny. Większość to zwolnienia osób, które się nie nadają, buntują, nie wykonują swoich zadań lub wykonują je źle.
Dziękuję za zebranie przydatnych informacji w jednym miejscu. Sztuka rozstawania się z klasą jest nadal bardzo trudna.
Według mnie również kluczowe jest to, żeby okazać pracownikowi wdzięczność i zachować się z klasą nawet w momencie rozstania. Dzięki za ten artykuł!