fbpx

Kto ma szansę być skutecznym w pracy z zespołem?

Marta Pawilikowska-Olszta

Marta Pawlikowska-Olszta - zajmuję się wsparciem etycznego i efektywnego zarządzania ludźmi w Polsce na każdym z etapów – zarówno w procesie rekrutacji, adaptacji, rozwoju kompetencji, oceny pracowników, jak i zwalniania. Pokazuję jak można wykorzystać wiedzę z psychologii w budowaniu asertywnych relacji w życiu zawodowym i prywatnym. Swoje działania praktyczne prowadzę w nurcie psychologii pozytywnej.

Może Ci się również spodoba

25 komentarzy

  1. Teresa pisze:

    Trafne uwagi. Na przeróznych szkoleniach mówili mi jak to ważne jest dopilnowanie biurokracji, ale tylko na ostatnim szkoleniu padło sformułowanie że ludzie nie są numerkami tylko emocjami i uczuciami. Że potrzebują dobrego słowa, motywacji i wsparcia. Potrzebują motywacji do dawania z siebie wiecej niz standard. Dlatego teraz wiele firm inwestuje w dodatkowe benefity czy to karnety na siłownie, czy całe programy sportowe OK system czy wreszcie pakiety medyczne medicover dla swoich ludzi i ich rodzin. Pracownicy muszą czuć sie pewni i usatysfakcjonowani w pracy

  2. DamianW pisze:

    Umiejętność pracy w zespole jest bardzo potrzebna, trzeba wiedzieć jak odnaleźć się w takiej sytuacji, podejmować dialogi, proponować własne rozwiązania, jednak nie narzucać ich nikomu na siłę. W pracy w grupie liczy się szukanie kompromisów.

  3. Dziękuję za ten głos! Trudna to sztuka, prawda? W niektórych podejściach (mi bliskich) mówi się nawet o „rozwiązywaniu problemów” niż szukaniu kompromisów – bo ta druga opcja zakłada odpuszczenie przez każdą ze stron rzeczy być może ważnych dla nich, a to pierwsza zebranie potrzeb od obu i twórcze, wspólne, w zaufaniu szukanie rozwiązań win-win.

  4. Artur Guła pisze:

    Bardzo interesujący wpis – konkretnie i na temat.
    Zadziwiające, jak często ludzie pytają „co mam zrobić, żeby od jutra ich zmotywować?”, albo „co zrobić, żeby zaczęli ze sobą rozmawiać?” i dokładnie tak jak w tym artykule – przychodzą na szkolenie niczym do wróżki, z nadzieją uzyskania magicznej receptury 🙂
    Czas i przestrzeń na proces, słuchanie i powstrzymanie się od oceny – takie rzeczy można wdrożyć już od jutra i czekać cierpliwie aż zaprocentują.
    Niby takie proste, tylko dlaczego tego nie uczą w szkołach?

  5. Ewelina pisze:

    Świetny wpis! Według mnie duże znaczenie mają też szkolenia, które podnoszą kompetencje pracowników. Dzięki temu są oni bardziej skuteczni i efektywni. Warto więc o tym pomyśleć, bo może to wpłynąć na rozwój firmy.

  6. MarlenaS pisze:

    Praca w zespole w wielu dziedzinach jest rzeczą podstawową. Nie każdy się do niej nadaje, czasem z niektórymi trzeba iść na duże kompromisy by dojść do oczekiwanych rezultatów. Jednak moim zdaniem zawsze można znaleźć dobre rozwiązanie w tej kwestii.

  7. ela pisze:

    Super wpis

  8. PawełL pisze:

    Warto również rozwijać swoje predyspozycje zawodowe, nawet jeżeli nie ma się stanowiska managerskiego. Ja zaczynałem pracę w Anglii na magazynie jako operator wózka widłowego, a gdy zdobyłem doświadczenie, zostałem managerem w tym samym magazynie. Pomogły mi w tym kursy-udt, dzięki którym zdobyłem odpowiednie uprawnienia na wózek widłowy.

  9. monika pisze:

    bardzo ciekawy wpis

  10. Kamcia pisze:

    🙂

  11. NataliaG pisze:

    Ja pracowałam ze swoimi pracownikami zdalnie, ale stwierdziłam, że jednak w pracy stacjonarnej są oni bardziej produktywni. Dlatego zainwestowałam w biuro. Zrobiłam je bardzo tanio, kupiłam odpowiednie fotele, biurka, kosz na śmieci łazienkowy biały i inne niezbędne rzeczy. Dzięki pracy w biurze możemy się poznać i o wiele lepiej nam się pracuje. Pozdrawiam! 😀

  12. Kasia pisze:

    Ciekawy wpis

  13. ZuzannaJ pisze:

    Super wpis! Jako menadżer chętnie szukam nowych informacji, które pomagają mi w zarządzaniu zespołem, więc pewnie podkradnę trochę inspiracji. Od siebie dodam, że fajnie w pracy sprawdza się też system workflow, albo inny system obiegów dokumentów. Dzięki temu można uniknąć wielu niepotrzebnych stresów między pracownikami, czy działami 🙂

  14. kasia pisze:

    super!

  15. Daria pisze:

    Ja również pracuję w zespole, więc bardzo się cieszę, że trafiłam na ten wpis! Dzięki niemu dowiedziałam się wielu przydatnych wskazówek. Na szczęście moje wykonywanie obowiązków głównie polega nad siedzeniu przed komputerem i korzystaniu z karabiner elements.

  16. AniaG pisze:

    Świetny i treściwy wpis. Najważniejsze jest przełamanie pewnych barier m.in w kontaktach między ludzkich i wtedy praca w zespole czy współpraca z klientami układa się dużo lepiej, a co za tym idzie zyski firmy wzrastają no i też nasz zasięg 🙂

  17. MartaG pisze:

    Akurat odnośnie efektywności pracy zdalnej to są różne czynniki składające się na to czy pracownik lepiej pracuje zdalnie czy stacjonarnie. Wiem to po sobie i jeśli pracuję zdalnie, ponieważ dziecko mi się pochorowało, a mam dużo tematów w pracy do ogarnięcia i nie mogę wziąć wolnego to wtedy idzie mi to jak krew z nosa i tęsknię za biurem. Z drugiej strony jeśli muszę popracować z domu, ale sama w nim jestem w danej chwili to moja efektywność jest zdecydowanie wyższa niż jak siedzę w biurze.

  18. Kasia pisze:

    super

  19. Sandra pisze:

    Praca z zespołem wcale nie jest łatwa, ponieważ nie każdy potrafi wprost wyrazić to co w danej chwili czuje. Z tego powodu w naszej firmie zorganizowane będą warsztaty kompetencji miękkich, dzięki którym będziemy mieli szansę nauczyć się lepszej komunikacji między sobą.

  20. ania pisze:

    ciekawy wpis

  21. Hunter pisze:

    Dziękuje za masę przydatnych informacji .Postaram się je wykorzystać w pracy.

  22. ania pisze:

    mega post

  23. Michalina pisze:

    Bardzo ciekawe i przydatne rady. Jako kierowniczka na pewno się do nich zastosuję, aby jeszcze lepiej zarządzać moim zespołem. Z chęcią przeczytałabym również porady, które odpowiadają na pytanie „jak zatrzymać pracownika w firmie?”. Ostatnio często się nad tym zastanawiam.

  24. AleksandraNowak pisze:

    Odkryj tajemnice skutecznego pracy z zespołem! A po produktywnym dniu zrelaksuj się grając w polskiekasynaonline24.com. Najlepsze kasyno online w Polsce czeka na Ciebie!

  25. MBridge pisze:

    Bardzo trafny wpis. Skuteczność w zarządzaniu to przede wszystkim proces i samoświadomość, a nie tylko narzędzia. Kluczowe jest słuchanie zespołu i właściwe prowadzenie działań.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.